Provocarile pandemiei pentru Gradinita & Scoala Romano – Americana Bacau

Scoala | Gradinita Romano Americana > Blog > Blog > Blog Gradinita & Scoala primara Romano - Americana Bacau > Provocarile pandemiei pentru Gradinita & Scoala Romano – Americana Bacau

„Am trecut printr-o perioadă dificilă și provocatoare din care am învățat foarte multe lucruri. Acest tzunami de necunoscut care ne-a pus la zid și după ziduri, poate genera un nou mindset și o abordare diferită a educației pentru care Gradinița Româno-Americană Bacău militează de mult timp.”

Simona Popa Palade  – Administrator Gradinita & Scoala Romano – Americana Bacau

În interviul oferit celor de la proiectul Dincolo de Mască (Oranjeria, Sysphoto&design – Events&Weddings și Cineforma Studio), puteți vedea cum am trecut peste această pandemie, ce a însemnat pentru noi și cum ne pregătim pentru ceea ce va urma.

Dacă închiderea grădinițelor a însemnat panică pentru părinții, bucurie pentru copiii, pentru educatorii din sistemul privat a însemnat începutul unei lupte nu doar pentru supraviețuirea lor ci și a relației cu cei mici. Simona Popa a închis poarta grădiniței Româno- Americane și a deschis canalul de Youtube și aplicația Zoom. A strâns educatoarele și a făcut planul de activități pentru a ține copiii aproape, apoi și-a pus masca de antreprenor și a drămuit resurse pentru ca nimeni să nu părăsească echipa. Nu a avut timp nici să se plictisească, nici să stea prea mult. Pentru că Dincolo de Mască Simona nu e doar antreprenor ci și colegă, sprijin pentru părinți și ancora de siguranță a micilor oameni nerăbdători să crească mari.

Când v-ați dat voi seama că urmează să se schimbe lucrurile?

În 11 martie a trebuit să închidem și să le spunem părinților că nu-și mai pot aduce copiii. A fost șoc pentru noi dar pentru părinți cu atât mai mult.  A trebuit să ne repliem rapid, să începem lucrul în online și să ne dezmeticim din mers. Ca adult, pare simplu să ai un video-call de oră, dar să ții niște copii cel puțin o oră pe zoom, nu e chiar atât de ușor. Nici educatoarele nu erau pregătite pentru o schimbare atât de bruscă așa că a fost nevoie de cele mai bune soluții și proiecte pentru a aduce copiii cât mai aproape de noi, online. Am făcut un calcul și sunt undeva la 200 de clipuri filmate în două luni și jumătate. Crafturi, activități și jocuri care au ținut copiii aproape.

Care a fost reacția părinților?

Din fericire, părinții au cooperat și au înțeles că e nevoie să funcționăm împreună, așa cum putem. Au făcut activitățile, le-am cerut feedback-uri, am comunicat, le-am acordat sprijin în gestionarea anumitor situații. Au fost și părinți care a doua zi după închidere ne-au sunat și au spus că își retrag copiii dar cred că a fost frica de necunoscut și fiecare a avut reacția momentului. Noi nu am perceput taxă în perioada asta, și am reușit cu mari eforturi să ținem echipa unită și să ne sprijinim în această situație dificilă. Nu am știut dacă varianta aleasă e cea corectă, dar acum, după două luni și jumătate mă bucur că am reușit să avem toți colegii lângă noi și copiii aproape.

Cum au reacționat copiii la “grădi” online și interacțiunea cu Miss când acasă e “mami”?

Ne-am dorit să continuăm să le oferim afecțiunea, să ne știe lângă ei , indiferent de situație și a contat foarte mult că s-au văzut cu Miss, că s-au jucat, că au comunicat. Reacțiile copiilor au fost sincere și reale! Ne e foarte dor de ei și așteptăm să îi vedem cât mai curând.

Care crezi că e impactul izolării asupra unui copil de 4-5 ani?

Cred că va exista o diferență în ceea ce privește socializarea și probabil va trebui să lucrăm foarte mult la partea emoțională și să îi aducem ușor înapoi la relaxare și apropiere. Cred că va exista o reticență în a socializa.

Este online-ul o soluție pentru grădiniță?

Avem canalul de Youtube și avem experiența cu Zoom dar nu cred că poți face un business din asta. Mie îmi e clar că grădinița nu e un produs pe care să îl vinzi online. Eu cred că înseamnă socializare și contactul direct cu educatorul.

Crezi că vor fi mai mulți părinți dispuși să se îndrepte spre învățământul particular, ținând cont de noile reglementări?

Noi avem avantajul în contextul noilor reglementări. Grupa are maxim 10 copilași, nu se pun probleme de igienă, de spălat pe mâini. Spațiul este generos, cadrul medical poate fi mult mai atent la un număr redus de copiii. Atenția și igiena le avem deja, cu distanțarea socială rămâne să ne descurcăm.

Cum ai trăit tu această perioadă?

Cu schimbări, mai ales ca antreprenor responsabil pentru o echipă întreagă, un business și mai mult, responsabil față de copiii care frecventează grădinița. În primele 2 săptămâni, intrasem în zona aia de panică, mă uitam foarte mult la televizor, dar apoi am început să văd mult mai clar lucrurile și să găsesc soluții. Învățământul privat suferă semnificativ, iar pentru unii pierderile sunt de până la 60%. Dar voi găsi soluții!

Cum arată viitorul? 

Eu îl văd optimist pentru că am învățat din această experiență să fim mai responsabili și să punem accent pe calitatea comunicării, atât cu părinții și copiii dar și în echipa noastră.

Acest material face parte in proiectul Dincolo de Mască, o inițiativă de documentare a realității locale, după ridicarea stării de urgență.

Echipa de proiect : Concept și condei- Oranjeria, Video: CineformaStudio, Foto : Sysphotodesign, Promovare Social-Media- Marva Business Solutions, susținut de Fundația comunitară Bacău.

Credit Foto: Sysphotodesign

Related Posts

Leave a Reply